Varumärke:
ZIPP
Zipp 303 S Carbon Tubeless Disc Hjul
EAN
-
Art Nr
001918527000 + 001918528000
Reapris
12 499,00 kr
Ordinarie pris
14 599,00 kr
Nya ZIPP 303 S Tubeless Disc hjulen har lånat designkonceptet "Total System Efficiency" från 303 Firecrest® Tubeless hjulen. Ett snabbare, lättare och effektivare hjul för både landsväg och gravel.
En rundare form där fälgen mäter hela 27mm i yttermått, 23mm i innermått och 45mm på höjden. Ett mycket allsidigt och prisvärt hjulpar som väger in på endast 1530g/hjulpar.
- Kolfiber
- För landsväg och gravel
- Innerbredd 23mm
- Ytterbredd 27mm
- Höjd 45mm
- Tubeless, Hookless fälg (Endast för tubeless/tubeless ready däck)
- Tubeless Made Easy optimerad fälgform för tubeless montering utan kompressor
- Nav: ZIPP 76 / 176 DB Centerlock
- Vikt 1530 gram i lättaste konfigurationen
- 12x100mm fram, 12x142mm bak
- Finns för Shimano eller SRAM XDR. Campagnolo body säljs separat
DÄCKTRYCK
Enligt ZIPPs tester kan du vinna upp till 50 watt på lågt tryck jämfört med högt pumpat däcktryck vid dåligt väglag i hastigheter som 32km/h.
Välkommen till 20-talet och lätta på trycket! Se ZIPPs rekommendationer gällande däcktryck: ZIPPs däcktrycksida
TOTAL SYSTEM EFFICENCY
Med de nya 303 S Disc hjulen har ZIPP strävat efter "Total System Efficiency". Man har tagit hänsyn till de fyra faktorer som ZIPP menar påverkar oss cyklister mest när vi tränar och tävlar. Här har ZIPP arbetat med att optimera aerodynamik, vikt, rullmotstånd samt optimering av däcktryck för att få bort tröttande vibrationer.
Ute i den verkliga världen, utanför testlab och datorsimuleringar är dåliga vägar och ojämnt underlag mer regel än undantag. Det var med det i tanken som ZIPP satte igång utvecklingen av nya ZIPP 303 Firecrest® Tubeless hjulen. De nya hjulen är designade utifrån samlad data i verkliga förhållanden ute på vägen till skillnad från tidigare hjul som primärt utvecklats i vindtunnel samt via datorsimuleringar.
Fälgens form ger en mjukare övergång mellan fälg och däck för bättre aerodynamik, det breda innermåttet ger ett stabilare däck och en mindre kontaktyta mot marken för lägre rullmotstånd. Det bredare däcket (pga den bredare fälgen), den ökade däckvolymen och det lägre däcktrycket hjälper till att "jämna" ut vägen och absorbera tröttande vibrationer innan de når cyklisten.
ZIPP
ZIPP är för cykel som vad Porsche är för bilar, hög kvalitet, konstant jakt på prestanda och en ändlös meritlista genom historien. Förutom de patenterade dimplarna, som likt en golfboll reducerar luftmotstånd kan hjul från Amerikanske ZIPP kännas igen med den subtilt ingjutna texten "Handmade in Speedway, Indiana". ZIPP har ganska få produkter i sitt sortiment men varje produkt har ett specifikt ändamål och detta har cyklister och triathleter världen över bevisat om och om igen.
En rundare form där fälgen mäter hela 27mm i yttermått, 23mm i innermått och 45mm på höjden. Ett mycket allsidigt och prisvärt hjulpar som väger in på endast 1530g/hjulpar.
- Kolfiber
- För landsväg och gravel
- Innerbredd 23mm
- Ytterbredd 27mm
- Höjd 45mm
- Tubeless, Hookless fälg (Endast för tubeless/tubeless ready däck)
- Tubeless Made Easy optimerad fälgform för tubeless montering utan kompressor
- Nav: ZIPP 76 / 176 DB Centerlock
- Vikt 1530 gram i lättaste konfigurationen
- 12x100mm fram, 12x142mm bak
- Finns för Shimano eller SRAM XDR. Campagnolo body säljs separat
DÄCKTRYCK
Enligt ZIPPs tester kan du vinna upp till 50 watt på lågt tryck jämfört med högt pumpat däcktryck vid dåligt väglag i hastigheter som 32km/h.
Välkommen till 20-talet och lätta på trycket! Se ZIPPs rekommendationer gällande däcktryck: ZIPPs däcktrycksida
TOTAL SYSTEM EFFICENCY
Med de nya 303 S Disc hjulen har ZIPP strävat efter "Total System Efficiency". Man har tagit hänsyn till de fyra faktorer som ZIPP menar påverkar oss cyklister mest när vi tränar och tävlar. Här har ZIPP arbetat med att optimera aerodynamik, vikt, rullmotstånd samt optimering av däcktryck för att få bort tröttande vibrationer.
Ute i den verkliga världen, utanför testlab och datorsimuleringar är dåliga vägar och ojämnt underlag mer regel än undantag. Det var med det i tanken som ZIPP satte igång utvecklingen av nya ZIPP 303 Firecrest® Tubeless hjulen. De nya hjulen är designade utifrån samlad data i verkliga förhållanden ute på vägen till skillnad från tidigare hjul som primärt utvecklats i vindtunnel samt via datorsimuleringar.
Fälgens form ger en mjukare övergång mellan fälg och däck för bättre aerodynamik, det breda innermåttet ger ett stabilare däck och en mindre kontaktyta mot marken för lägre rullmotstånd. Det bredare däcket (pga den bredare fälgen), den ökade däckvolymen och det lägre däcktrycket hjälper till att "jämna" ut vägen och absorbera tröttande vibrationer innan de når cyklisten.
ZIPP
ZIPP är för cykel som vad Porsche är för bilar, hög kvalitet, konstant jakt på prestanda och en ändlös meritlista genom historien. Förutom de patenterade dimplarna, som likt en golfboll reducerar luftmotstånd kan hjul från Amerikanske ZIPP kännas igen med den subtilt ingjutna texten "Handmade in Speedway, Indiana". ZIPP har ganska få produkter i sitt sortiment men varje produkt har ett specifikt ändamål och detta har cyklister och triathleter världen över bevisat om och om igen.