Varumärke:
ZIPP
ZIPP 303 XPLR SW Shimano Carbon 700c Gravelhjul
EAN
710845901447
Art Nr
001918737000 / 001918738000
Kontakta oss för leveranstid
Reapris
17 999,00 kr
Ordinarie pris
21 518,00 kr
Effektivisera dagens bredare graveldäck med bredare fälgar för optimal karaktär, komfort och prestation. Zipp 303 XPLR SW står för en innerbredd på hela 32 mm och möter därmed sömlöst moderna 40-47 mm däck. Resultatet pekar på en avsevärd förbättrad aerodynamik och däckkaraktär som tar din gravelcykling till helt nya nivåer.
Med 303 XPLR har Zipp tänkt utanför boxen och börjat i den andra änden. Att utgå från ett optimalt graveldäck och sedan konstruera det perfekta och sömlöst anpassade hjulet skapar enastående och avgörande egenskaper. Med dagens stigande snitthastigheter på graveltävlingar är tänket helt korrekt och definitivt aktuellt. Zipp hävdar att 40 mm+ däck i samspel med fälgbredder på 28-30 mm missmatchar aerodynamiska fördelar och ger bort avgörande watt. För gravelcyklisten som är ute efter den allra bästa däckkaraktären, mest effektiva aerodynamiken och enastående komfort gäller Zipp 303 XPLR.
Enligt Zipp ska dessa rekommendationer följas när det kommer till kompatibla däck. Sidan kommer att uppdateras löpande
Se kompatibla däck: Zipps kompatibilitetsida
- ZIPP 303 XPLR SW hjulpar
- Kolfiber
- 700c
- Gravelspecifik
- Innerbredd: 32 mm
- Ytterbredd: 40 mm
- Fälgdjup: 54 mm
- Hookless fälg (endast för tubeless/tubeless ready däck)
- Max däcktryck: 50 psi/3.45 bar
- Nav: ZR1
- Body: Shimano HG
- Centerlock
- Vikt: 1452 gram (med XDR-body)
- 12x100mm fram, 12x142mm bak
ZR1 NAV
ZIPP har spenderat över två år på utvecklingen av ZR1-naven. Med samma lagerstorlek och tätningar som i ZIPP Cognition och en navkropp för J-bend ekrar så har ZIPP designat ett nav som kommer prestera mil efter mil. Normalt brukar frihjulsmekanismen bestå av 3-4 fjäderbelastade klackar. I ZR1 baknavet har ZIPP placerat 6st klackar för hela 66 "points of engagement" vilket resulterar i en direkt kraftöverföring och otrolig känsla samt står för ett krispigt ljud!
TOTAL SYSTEM EFFICENCY
Med 303 XPLR S-hjulen har ZIPP strävat efter "Total System Efficiency". Man har tagit hänsyn till de fyra faktorer som ZIPP menar påverkar oss cyklister mest när vi tränar och tävlar. Här har ZIPP arbetat med att optimera aerodynamik, vikt, rullmotstånd samt optimering av däcktryck för att få bort tröttande vibrationer.
Med 303 XPLR har Zipp tänkt utanför boxen och börjat i den andra änden. Att utgå från ett optimalt graveldäck och sedan konstruera det perfekta och sömlöst anpassade hjulet skapar enastående och avgörande egenskaper. Med dagens stigande snitthastigheter på graveltävlingar är tänket helt korrekt och definitivt aktuellt. Zipp hävdar att 40 mm+ däck i samspel med fälgbredder på 28-30 mm missmatchar aerodynamiska fördelar och ger bort avgörande watt. För gravelcyklisten som är ute efter den allra bästa däckkaraktären, mest effektiva aerodynamiken och enastående komfort gäller Zipp 303 XPLR.
Enligt Zipp ska dessa rekommendationer följas när det kommer till kompatibla däck. Sidan kommer att uppdateras löpande
Se kompatibla däck: Zipps kompatibilitetsida
- ZIPP 303 XPLR SW hjulpar
- Kolfiber
- 700c
- Gravelspecifik
- Innerbredd: 32 mm
- Ytterbredd: 40 mm
- Fälgdjup: 54 mm
- Hookless fälg (endast för tubeless/tubeless ready däck)
- Max däcktryck: 50 psi/3.45 bar
- Nav: ZR1
- Body: Shimano HG
- Centerlock
- Vikt: 1452 gram (med XDR-body)
- 12x100mm fram, 12x142mm bak
ZR1 NAV
ZIPP har spenderat över två år på utvecklingen av ZR1-naven. Med samma lagerstorlek och tätningar som i ZIPP Cognition och en navkropp för J-bend ekrar så har ZIPP designat ett nav som kommer prestera mil efter mil. Normalt brukar frihjulsmekanismen bestå av 3-4 fjäderbelastade klackar. I ZR1 baknavet har ZIPP placerat 6st klackar för hela 66 "points of engagement" vilket resulterar i en direkt kraftöverföring och otrolig känsla samt står för ett krispigt ljud!
TOTAL SYSTEM EFFICENCY
Med 303 XPLR S-hjulen har ZIPP strävat efter "Total System Efficiency". Man har tagit hänsyn till de fyra faktorer som ZIPP menar påverkar oss cyklister mest när vi tränar och tävlar. Här har ZIPP arbetat med att optimera aerodynamik, vikt, rullmotstånd samt optimering av däcktryck för att få bort tröttande vibrationer.